Thursday, September 17, 2009

nak raye gak wehh!tp bace lu:D

salam...

hmm.,
nothing much to say..
saje nak tules tules
kate pon ruangtuleskan.

guemulekan
harap anda dpt memahami dan mendalami
isi mende alah ni!!
bukan dongengan
mahupon rekaan
tp
KENYATAAN..

gue slalu tgok
makbabah tesenyum..
tp d sebalek senyuman tu teselet air mate
yg xmampu kite lihat dgn mate kasa
makbabah slalu bwat lawak
bia sampai kite org gelak xengat dunie..
agar kami anakanak mreke teleke
akan penderitaan yg sedang mreke lalui saat itu..
makbabah kasik kami pluang
jelajah dunie...
agar anakanak bijak dan lebih matang
lebih byk behadapan dgn org lagik bijak ntok kite ngetahui
kletah mreke.
makbabah penat langsong xtunjok kan kat kami...
mreke tanak anakanak susa ati..
penah satu mase mal kate "aku da xde mak ayah!kalau aku dpt mintal balek kat allah mak ayah aku..."
sayup gue denga...time tu gue darjah 3!
nak sambot raye gak..tngh cbok kemas..
mak mara sbb kami xtolong..tau raye jek~
kini mreke tade lagik tempat mengadu
kalau kite.baru kene gertak da gelabah carik mak ayah tempat mbele
tp mreke??
hanye pade Allah.satusatu nye tempat ntok mencurah!
tiade ape dpt ku balas
atas pengorbanan mreke tehadap ku
hanye doa dpt ku bekalkan
d ireng kaseh sepenoh hati..
hanye Allah saje yg tau betape kaseh gue tehadap 2insan ni..
kadang tu kalau naseb ku ntong
dapat gak rase ape yg mreke rase...
;))
mak xmakan...
konon nal kate la tu.."aku diet:-" "dgn muke slumber
lalala...
makmak mcm org tatau...
sekilas ikan d laot...gue mmg blom pandai meneke yg mane jantan atau betine
tp sekadar ngetahui yg itu ikan bole la..

raye menjelang tibe...
insan2 laen cbok bwat pesiapan
dgn kueh raye..
rendang ketupat lontong
kemas umah..

kami pon same gak!!!
aritu nina dtg bawakkan kweh raye..
trime kaseh nina:D
kweh coklet kot
ngan tart strawberry
yummy beb!!!
;))
n thx again for comin n visit us..
;)
oh!!ok
back to the story..

hmm..
yaAllah
sesunggohnye ku hanye mampu menduge
tidak mampu merase perasaan orgtue ku..
ku pohon kepademu yaAllah..
agar tabahkan la hati hambaMU..
permudahkanla urusan idop dan mati mreke
slamat sejahterekanla idop mreke
pajangkanla umor dan rezki serte redha dan berkati mreke yaAllah..
begitu juge bwat
sluroh ibu dan ayah d dunie ini..

cinteku hanye padeMU
sayangku bwat mereke bedue
kaseh hati hanye pade adek bradekku
ikhlas kejujuran ku serahkan kepade c die
kenangan ku tggalkan pade temanteman yg d sane..

dkesempatan ini..
gue ucapkan
selamat ari raye maaf zahir dan batin..
andai ade sala dan clap
harap sgt d maafi..

jiwang hati pade ilahi
jiwang diri pade ayahibu yg d kasihi
jiwang karat...
lu pk la sendirik
xde makne nak karatkarat!!
hoo okeh okeh!!
kalau lagik myk ckp
takot pose ku tebatal t..
huhuh
bayebaye
da nak abes nih

hehe
selamat bebagie d ari raye ye sayangsayang ku sekalian!!!
kikiki
gliman ai! yu...
;))

ku akhiri dgn
wabilahitaufiqwalhiday
assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh~
edisi raye misti pjgpjg;)))

s0 longgggg~

No comments: