Monday, September 21, 2009

sawadipikmai

salam guyz!!

tade ape nak ckp sbenanyekk
saje nak picetpicet!

toady is da second day of eid..
tp mcm sunyi jek!
mood gue larik
n i've been sleeping d whole day..
ntahlaa
otak ni mcm xnak bfungsi jek arini..

smalam g solat sunat aidilfitri kat masjed tu.
alhamdulillah
sronok..erm
ramai neneknenek atokatok
cam best jek!

da abes solat tu
mungken ade tazkirahkot
tp den tafaham
bwatbwat faham jekla..
patu da mcm tatau nak bwat ape g dpn dok kat mak!

lepak jap tetibe org dtg bwk
makanan satu dulang makan empat org
gue,aishah,nenek ngan untie sorang tu!

nenek tu dok borak
gue tafaham...senyumsenyum anggok anggok jek
aye segannnnn nekk!!
menu makan die
nasik briani,tom yam[kot],cili,kueh2 ngan buah
patu mreke kasik satu mangkok air
minom ramairamai
haaa..
smart x care org cni:>

makan satu dulang
minom satu mangkok
isnt it cool!

hmm
da abes tu..
kami pakat amek gamba
juru camera arini sape lagik kalau x akk
patu ade ati nak complain gamba aku tadee!!!
huh!

nenek nenek tu sampai tamo lpaskan gue
huhuh
org sume da nak g da ni
gue maseh dlm dakapan nenek tu
nak tolak berat ati
nak dudok takot ku d tggali
ayayay!!

skali tu ade kakak tu kate
"nek lepaskanla budak comel tu..die dah nak g da tu haaa.."
dlm base mreke la..gue agak jek!
nenek pon lpaskan la gue..
ngee:D
da salam gue pon pegi..

engat tros balek
upenye ade sorang untie tu ajak g umah
makan...
huhuh
puas ku jage makan
ale ale kene makan gakk
apekan...
slagi xabes makan mreke xlpaskan
hushhh
padat sehh aritu
alhamdulillah
engat nak g embassy tp da penat dan padat
sgt jadik tayala..
balek rehat jek la..

sronok gak dok kat mnah untie td...
mcm d kasiknye..
laksa,ketupat,BBQ,buahbuah, mcm mcm ada!!
tp sume mreke nye la..
;))
bestbest

mase kat abu dhabi xmrase saat canni
paleng paleng pon g embassy g umah kwn mak babah
tp cni g umah local
raye ngan mreke
perghhh
pengalaman seh!
tu pon untie tu nqk bawak g umah
sorang uncle tu..
mreke ni ade darah ngan mlasie gak..
ade sorang ustad tu cucu tok Qi
jadik translator~
wahhh
fasih gak ustad nih!
hihih
alhamdulillah peristiwe smalam sgt indah~
gue da pesan ngan mak babah
gue tadehal kalau ton dpn xbalek
ahahah:))
lepak cni r!
insyaAllah
tp kalau dpt balek pon syok gak!
rindu sanak saudare
lame da xjumpe mreke..
hmm

okeh okeh!!
mood gue mcm da bak ade..
but still not in de mood..

mcm mcm hal!

kawankawan kad raye da siap
tapi xkasik lagik
insyaAllah next n3 ade r kot
hehe..

"SAWADIPIKMAI"
salam lebaran dari kami
salah dan silap harap d maafi~
assalamualaikumwarahmatullahiwabarokatuh

2 comments:

yad_element said...

rase cam sunah nabi mkn beramai2...
pastu minum dlm mangkuk tu mybe la air basuh tgn...

katakejaw said...

hoh!!

air basoh tngn ade ice???
huaa...dashat r!

;))