Thursday, February 26, 2009

pjg bena laa...

tringat gue dulu...


::crite babah::

mase gue kecik..
sbel0m tid0 babah misti cite kan kisah2 nabi...
hmmm..
sr0nok beb!!
hahah!!
pastu babah mule r s0k al s0ngs0rang...
sape tadapat jawab..
kalah..
kakakakakalah!!!!
heheh!!
abeh pade tu...
bace d0a..bkan d0a mkn tau.
d0a tid0..mcm2 d0a ade....
amin..;)alhamdulillah.

babah slalu engatkan kami...
"barang sape yg PENAK0T...0rg itu adela org yg B0DOH...
"tak0t ngan antu..
sbb....
jike kite susnkan perkataan tu balek..
dari HANTU..menjadik..TUHAN..
sbena nye HANTU itu anyelah syaitan..
yg slalu cube t0k perdaye umat2 allah...
dgn itu barang sape yg tak0t dgn nye make..
0rg itu memang S.T.U.Pid.."
n0 w0nder gue S.T.U bkan name sbena kan...

heh!!bt0l ke ape yg cube ku sampai kan ni..?
heheh!
kal0 salah bt0l kan daku yah;)
huhuh!!
..xp
best o0..
bile kenang kan kembali cite2 zaman ku ken0t dulu..
skan gue da ket0t..s0..bile tringat balek tu perh!!!
taengat r!betape nikmatnye..

haaa..satu lagik..
mase um0 ku dlm..
9thn kan...
gue amek pekse..PTS..
hmmm..
im n0t sure what did..PTS stand f0r...
ape yg pasti mase tu..
babah samppaikan kat gue..
kate nye berbunyik gini..

"Ain! kal0 Ain lulus exam ni..
nnti Ain b0le d0k satu class ngan Akaq."

ade lagik d kate babah..
tp engatan ku anye engat part tu jek
hee..:D
gue dgn blur nye ngangg0k kan aje kepale ku..

"ye bah ye bah;)"

ksian babah penat kasik tau ni..
mane ku paham kenape..
huhuh!!
kal0 tasilap..PTS ni l0mpat sta0n kan??
dari darja 3 lulus exam tu tr0s ke darja 5 ..
skip 0ne year
kan kan..?
tapi malang nye babah mak dpt anak lembab cam gue ni..
ngehngeh!
gue gagal da...
huaaa:((
mase tu ape ku tau erti GAGALke.. LULUS ke..
ape ku tau ..
maen3!!
hahah!!
yg best nye..
2 ta0n lepas tu..
kinchet lak amek exam tu..
gagaga~
gue dengan bangge nye kate kat kinchet..

"cah!exam ni kan..kal0 k0 lulus..
k0 b0le masok class same ngan Ain.."

haa..t b0le kite maen same2..
kan kan..;)
haa..gitu la ayat gue t kale itu..
cantu ke??
hmm.. ye k0t!
huhuh!!
betape sengal nye gue..kal0 gue ngan akaq b0le le satu class..
kami beze sta0n jek..
meng0ng gue!
kawan gue ramai gak yg l0mpat..
heh!bahkan ku tajadik katak mase tu...
tp skang da tade PTS da..
yg sempat amek p0n akaq,gue ngan kinchet..
yg laen tasempat..
hmm..
heh!!kal0 ek0tkan cite manyak..
pjg bejele..
gue tamat kan kek cni la ek;)
kal0 nak tau lebeh pjg..
s0h babah cite kan k;)

::kesah MAK lak::

hmm...
part mak ni yg lemah ni...
huhuh!!
tapela..
bantai jek la ek;)
...
ade satu ari tu..
mak mintak gue amek peri0k..
k0t la..*peri0k..*
taengat laa..
ni p0n mak yg cite kan balek...
isk isk isk!
agaknye gue salah amek..mak mintak peri0k ku kasik kuali..
peng!!!!!
mak ket0k ku dgn peri0k tu...
huaaa:((
saket mak!!!
huhuh!!
tu la..kal0 da lembab..lembab gak r!
hahah!!
ade manyak sejarah ku ngan mak..
kene ket0k, kene tggal ,kene tibai..
ayayay!
dashat mak..
gue ngan mak babah taleh d pisah kan...
bagai aur dgn tebing...
pena skali .
mak tggal kan gue kat umah ibu..
atas pemintaan ibu...gue ek0t jek la..
lebeh kurang 3 ari d0k sane..
ari petame ngan kedue mak dtg tngok gue..
ari ketige mak tadatang..
tatep0n..tak ape p0n:(
gue da mule resah...gelisah..rindu yg tahap dewa..
tape..ku tahan
tanye ibu..

gue:ibu !mak ade call..?

ibu:tak Ain....smalam kan mak baru dtg..

dlm ati ku kate..
"tu smalam bu..ni arini.."
nak d jadik kan crite..ptg k0t..gue tetid0..
patu mimpi mak da...
peh!!!
gue tur0n..ibu pggel mkn..
gue tur0n r!
kedepan kedap0 kedepan kedap0..
ibu mara..

"k0 ni Ain...ni umah ibu laa..kal0 mak k0 tggal kan p0n ibu b0le anta k0 balek la.."

huhuh!!
ati ku anye dpt nyatekan..
"ibu tapaham..."


adekah anda paham??
hahah!

No comments: