Sunday, November 8, 2009

ape kate anda?


bile kite d timpe masalhkan..
misti mcm2 yg kite pkkan..

tp cube tngok.
bile kite seronok
ape yg bemaen mahupon telintas kat pkran nih??

susa nak d jangke kan...

mak saye kate...
tangisan xmampu menyelesaikan masalah.kite bedoa pade ALLAH dan berserah..

babah saye kate..
kalau arini xbole kite selesaikan kite simpan ari kemudian..mane tau esok luse
kite ade mase..kite pk balek..myk beristighfar dan engat pade ALLAH.

kawan saye kate..
nak slesai kan masalah ni ade mcm2 care..
contoh..pegi hiburkan diri klua ke ape ke..
carik org ntok kite kongsi masalah ke..

teman saye kate..
bile kite ade masalah kite mohon juge luahkan pade allah..
keranye hanye kepadeNYA tempat kami kite memohon..dan kepadeNYA kite kembali..

orang kate..
dengan mendiam kan diri tikale kite d lande masalah adela satu tindakan yg mengong..

arini saye katekan..
tindakan mendiam kan diri tkale d lande masalah itu bukan la satu tindakan mengong..
kite tatau tahap kemampuan seseorang tu..
slam menangani masalah..
kite nampak masalah tu kecik remeh mudah..
tp orang yg melalui tu canne lak?
kalo x die rase itu suatu yg besa...masekan sampai ienye jadik satu bebanan x?
hmm.

haha..
pena satu kali tu.gue ade masalah cket..
mmg gue seda tu clap gue,..yg best nye gue da la tngoh down gile time tu..
engat nak carik tempat belindung..gue g kat kawn ni..
naseb time tu gue tao tu sala gue kalo x mmg da kene ketok da budak tu!
geram geram;))

org tngh panas d simbah nye lagik dgn minyak...
hohoh!!
menyirap beb!
org siram la ngan air..xle siram renjes suda..
ni sebaldi minyak d curahnye..
isk isk

since that..gue serik tok bcakap ngan org
ahahah!
kdg tu tlpas gak..
;))
yg kecik2 la kot..
;p

sedeh nye..
dan skarang gue tau ape nak bwat..
alhamdulillah..
dan trime kaseh bwat mereke..
mak babah adek bradek gue
teman ..kawan..sume2:)

engatla pesanan org yg tesayang...
:D
ntok sume2 org..
skali skale kite memrlukan pandangan org laen dlm menyelesaikan masalah..
tp kite xle ekot 100%
sbaleknye kite nilai mane yg patot dan x..slebeh nye...
lu pk la sendirik
ahahahahah:))
kasa mak aih
:D

hoo ok ok..
nak g carik mende laen lak..
:D
hehe...

slamat to all dear readers;)
thx n assalamualaikum~


No comments: