Saturday, November 21, 2009

buahan tempatan~


macam2 adaaaaa...:D

erm..
lame da nih gue tggu..

bile la pokok rambutan jiran gue n nak bebuah.
isk isk..

aye nak tompang skaki nih!
8->
haiii...la macik..bile la dpt makan buah rambutan ni kan.

hmm..
bagi gue la kan..
dlm myk2 buah, rambutan antare buah yg paleng cdap d dunie..
tol x???

kan kan..
bese org kate durian..
tp xsebest rambutan..
hahah
tu bg pendapat maseng2 la ek!
jgn gado gado lak..
haaa,...

slaen dari rambutan..
betik, pisang, mangges, langsat, oren, juge epal pon b0le tahan..
gue suke makan buah2..
tp kadang tu cam malas cket
haha..

ye r!
ape xnye..buahbuahan ni baye cket..
cam betik,oren pisang..
kite da makan2 ni tetibe kang saket perot lak..
aishhhhh!
kacau r!
hahahah

tp bagos gak.
baek tok kesihatan.
myk khasiat die tu..
jadik tok kawan2 sume rajen2 la makan buahhh..
slagi bole makan kite makan..
mcm kawan babah, abg bo.
shian die xle makan buah.sbb mhidap beberape penyaket..
minom air pon xle myk, makan pon gitu..
haaa..

slaen dr kesihatan.
buah2 ni bagos tok kulet gak..
haa..terutame pd mreke yg mngalami masalah jerawat.
mcm gue huhuh..
sadiss...
kamu bole makan dragon fruit..
atau tomato yg blom d masak..
kalau nak hasel die cepat makan la ari2
insyaAllah mujarab :)
dragon fruit eh bkn dragon ball tau!!!
haa..jgn sala beli lak..
xpasal pasal jekk kang..
;))
kat bwh ni..dragon fruit kite..
shedappp ooo!
naseb la kalau dpt manis, manis la..kalau dpt masam..
hahah
lagik cdap;))

jadik d engatkan pd sume
jage2 la kesihatan kite.
engatla org yg tesayang,..
ecececec;))
da jadik cam eklan bwk kete da..
haha..

okeh!
lpas ni sesape yg nak bli buah..
tlg makan kan gue rambutan ehh..
gue rase cam da xsempat jek ni..
lpas ni da xklua da..
aaamakan kan jek laa ek!
time kaseh ;))
heheh

waa..rase mcm nak g kedai buahh jek r;))
hehe..
akhir kate..
maaf andai tesalah kate..:)
dan slamat mencube:D

assalamualaikum...

No comments: