Sunday, November 8, 2009

BESA atau HUGE


:)(:
hmm,...
dear dear dear~

ni adek2 gue
adek, fiq and aiman..
ini antare muke2 yg c penghibo ati..
bile tngok kletah mreke ni cam nak gelak pon ye nak nangeh pon ade gak..
haha!

budak budak nih!!
;))

kalo dulu gue sendirik tatau
nape mak slalu ckp..
"aku dpt rasela kalau anak aku tngok muke anak aku canni canni canni..."
haa..
mak slalu ckp gitu dulu..tp gue tapaham nape..
n now
bile da bole befike..ade adek lak tu kan..
haa..
baru gue tau canne perasaan seorang ibu bile tngok anak2 nye
muke ade yg masam cam asam
bahkan lebih kelat ;))

hihi
baru adek...huhuh
insyaAllah..:)

ape ape pon..
sume org yg penah gue kenali..
walau najis yg kamu lemparkan tp pecayela.
kamu sentiase dlm engatan..
ngehngeh!

bak kate org omputeh tu..
"the more u hate people...the closer u'll b with them.."
bcoz..stiap mase kamu akan mencari dan meneliti ape yg mreke lakukan,..
at the same time..u dindt even realised yg keje keje tu da jadik sbagian dr idop mu..
jeng jeng jeng!
but once when dey'r gone...
ur life turn upside down..
da tade keje nak bwat..
ashek jage org tu jek kan..
;))
bile org tu da tade mengange la kamu...
hahahahah

tol x???
agak jek laa..
anyway xkesala kan..
tu kire penyeri juge asam garam kehidupan..
insyaAllah...
tp d harap agar kite sume slalu beringat la..
mane yg patot amek tau kite amek yg mane x..better dont..;)
sementare maseh ade..kite jage..
bile da tade nnti jgn merane lak!
haa..
baye baye

wokeh..
mcm adek adek ni gak..
even dorang ni myk pe'el..
tp kalo xkerane pe'el dorang tu gue xkan ketawe mahu pon menanges ye dok??
;))
standard r kan.

ape apela..
gue d cni mdoakan jek yg tbaek bwat adek adek aye..

erm..
pesanan bwat adek adek!
haha
yoyo jek r!
;))

the most important thing yg kite kene engat slalu adela Tuhan yg satu..
tanpe izin allah xmungken dpt kite menules dan mbace mende alah nih!
;))

secondly..our parents...
walau ape dan siape pon mereke...
mereke TETAP mak babah kite!
skali tanpe mereke siapela kite..
hormati mereke seadenye,kasih lah mreke sperti mane mereke mengasihi kite
sejak lahe nye kite d bumi ni..
:)
same2 kite lakukan;)

third..
jage darah daging kite
yg d kate kan darah daging tu bukan yg kat jasad kite ni au..
haha
:p
tp adek bradek kite..tanggongjawab kite.
keluarge kite sume nye...
:)
saleng tolak anso..
hush!!
daddy panjang msg nih!!!
(instead of saying "bapak" tok bdak2 xsopan..then i used "daddy" sopan x??:>)
hehe..

empat~
pelajaran..
hushhh itu sgt penting..arini mungken kite rase x..tp bile da besa t baru nak tepk
kot kalo maseh aawal alhamdulillah
tp kalo da akhir tu huhu
xdapek den nak nolong eh!
;))

kite nak umah besa kete besa ati besa tv besa ape lagik besa??
peti ais?haa..bole la tu..
tu sume hasel dr angan2 besa kite naek ke cite2besa jln tros ke jawatan besa lantas
miliki segalenye besa...
tp bile da besa besa ni takot cket..
;))
yela..sume da besa yg kecik tesepet..
isk isk..
tanam kan rase cnita pade Allah juge besa besa ye!
:)
muda mudahan..
bukan saje d dunie kite dpt mende besa..ganjaran besa pahale besa..
kelak d akhirat jue sgalenye besa2:)
insyaAllah...amin;)

wokeh...pjg sgt da ni dek oi..
aye mintak diri lu la ye.
:D

andai ade tekasa bahase mmg gue tade niat.
hrp d perayaan depavali nih adela pluang tok bmaafan skali lagik;))
ampon ya pelayar blog:D
peringatan pade yg lalai pedoman bwat yg berakal..
gue engatkan tok diri gue gak..
nak umah besa nih!
kete besa..
;))haha
nak simpan dwet besa2:D
ngeeeee...

assalamualaikum wbt:)


No comments: