Monday, November 16, 2009

kembali d tag :D

haha..

thx to aiman coz b the fes yg tag gue balek..
ngehngeh
dan bjaye mabeskan soklan dan biken soklan...

okeh okeh!
soklan yg tag aiman berupe begini;))

1. apa kah impian/cita2 kalian sejak kecil lagi?
2. apa perkara yg xbley/xdpat d lupakan smpai ke hari ini ?
3 . jika d beri pilihan..kalian pilih laptop/iphone ? d sertakan dgn sebab okay..
4 . snaraikan 5 perkara yg mmbuatkan kalian rsa sakit hati yg teramat..
5 . tulis 2 nama yg paling brmakna dlm hidup kalian..hnya dua bkan tiga!!

gue jwab deh!

petame
sejak kecik lagik gue nak jadik ustazah...
:>
hehe..
mase tu gue umo enam taon..
gue suke kat sorang ustad tu..
haha
tp cekgu kate kene jadik ustazah..
baek sopan budi pekerti tggi manyak lagik laa..
mmg gue nak jadik ustazah..
masok umo gue 13 xclap..
gue mintak mak bli kan gue jubah..
nak pakai jubah..mak agak tekejot bile denga gue kate gue nak jadik seorang muslimah gitu..
mak seronok..tp memandangkan keadaan xmengizenkan xdptla jubah tu..
impian anak kecil gue berehat d ctu kjap...
haha
xsangke lak masok umo gue 17 taon
kami pindah abu dhabi...jadik pluang ntok pakai abaya da ade..
ape lagik..mule2 agak kekok tp lame2 im getting used to it..
tp sejak pindah ni..memandangkan cni kurang org islam..
nak nak yg betutop rapi ni mreke takot terrorist jadik kene tuka pakai slua balek..

nak pakai abaya bole tp skali skale..kalau pakai slamenye jgn
nangesla kalau kene tahan ngan org cni..
isk isk..
;))
hushh..jawapan petame jek da pjg..
da da tamat suda jwapan petamenye~
tp tula.. gue nak jadik seorang ustazah~
maseh belom tekubo lagik insyaAllah..
dlm proses melengkapi..tp blom ade rupe lagik..
hrp2 satu ari nnti..
d kabulkan hajat ku ini..
amin~

kedua

hohoh!!
gue ni pelupe cket..
kalo nak ckp pasal mende engat2 ni mmg payah cket,..
so far..sume bende bole d lupai kot..
haha
cume ade la mende2 tu yg gue maseh xdpt lupekan~
jeng3..
haha..

ketige

i would prefer laptop..
even though iphone ni nampak mudah..
kecik useful. tp sbenanyek ienye susa nak d jage..
huhu
tade la susa mane..
tp kalau nak d compaire kan ngan phone2 laen iphone ni agak sensetif cket..
gue suke laptop sbb kalo nak chatting ke ape ke lebih mudah d cni
bebandeng ipod/iphone..
:D
tu jek kot..
cume yg best nye iphone ni bole maen game kat mane2 r..
s long s betri ok.. maen la..
tngok movie ke ape ke,..

okeh..

keempat
5pekare iye..

erm..
1-gue angen bile d arah;))
saye xsuke d arah!!!kalo saye nak saye bwat..kalo x saye diam jek..
tp kalau tepakse kasik arahan tu,..kalau bole indahkan la base tu eh:D

2-bile adek tamo denga ckp...
hushhhh!mmg menempah tol;))
hihih

3-bile saye balek xkire dr mane skali pon..patu kene bwat keje,..haa..
sgt xpuas ati tuh!kalo bole gue akan settlekan sgalenye SEBELOM klua.
melaenkan ke sekola.

4-org suke jual name..huh!!
contoh~
kalau ade 4 keje tp tade sape nak bwat kan..
tetibe dtg c peah ni ckp ngan jendot yg
kamel akan bwat keje tu..sedangkan kamel tatau pape..
haa..saye mmg sgt geram org suke jual jual name ni!

5-kurang makan ngan kurang tido..patu kene kacau..sakat ke kene arah ke
ape ke,..huhu
jgn mara la kalau korang tngok muke gue btuka jadik cam muke todak ehh!!
haha :p
bwat dek jek...

5pekare ni kdg bole bwat jantong gue saket..
ade jek lebih tp tayah la tules sume..cam xbest jek nnti
;))

terakhir
due name terpenting..

EMAK
BABAH

top of myheart~

okeh tamat da soklan nye..
tadelagik eh,..
tayah pjgkan mahupon tag org..

soklan tag ni myk yg mbongka rasie diri r..
aduh~
huhu..

salam perkenalan..
haha

No comments: