Sunday, May 23, 2010

engat mengengati

(:
roda .
kenape ngn roda ?

erm.
gue pileh roda sbb
roda tu bulat
yg sentiase berputar mengikot kadarnye .
kankan .

bermule dr titik permulaan
hingga titik akhir bulatan
misti beputa.
kjap atas kjap bawah

slalu orang kaetkan
hidop c manusie
dgn roda
yg kadang kite d atas
kadang lagi d bawah

indah ciptaan allah kan.
kite mampu merase
hidop d atas dan d bawah .
bg gue
selame 20 taon 1/2
gue hidop ,gue merase
hidop senang mewah juge susah sederhana .
alhamdulillah

manyak pengajaran yg gue dpt
gue bkn nak cite pom ke ape an
cume nak bkongsi ngn kamu
ape yg penah gue lalui
suatu mase dulu .

engatt .
jike kite susah
ade ramai lagi org dekat lua sane
yg LEBIH susah dr kite
huhu
sgt menyait hati bile tngok
naseb mereke d lua sane
kite tido best2 ade bantal
blanket . aircond . kipas
mereke ?????

hidop xselalu nye indah
mesti ade ujian
dan ujian tu bukan nak menjatohkan kite
bahkan allah nak naekkan lagi darjat kite
mjadikan kite lagi tabah . kuat . matang
kankan :)

kesenangan ari ini bukan ntok selamenye .
cam SAUJANA kate .

"hidop indah pasti kan lelah
harus berusaha
hidop indah hanya SEMENTARA
menggoda jiwa "

ni sume kejap jek
kemewahan juge satu ujian allah
bwat hambaNYA
allah nak uji
kuat xkuat iman hambaNYA ni.
;))

"berhati-hati temanku
kesenangan datang MENGANGGU
bersyukur dengan yg ada
menggunakan nikmat sebaeknya
itu yg UTAMA "

hihih;))
denga nasyeed
myk nasehat2 bestt
begune lagi bemanfaat .

bile kite susah
banyakkan berdoa dan berusaha
kesusahan mengajar erti hidop yg sebenar
kesenangan pule lebih kepade
peringatan .
kene selalu beringat
sentiase sedar
siape kite . d mane kite bepijak
jgn sekali kali lupe
kalo gue lupe cptcpt sedakan gue
haa ..

ini sume pinjaman seketike .
ape yg kite ade
kite kongsi besame
ape yg kite takde
kite carik sampai ade
mengikot kadar kemampuan diri
;)

allah nak rentap
sekelip mate pon boleh tau.
malang xberbau
kejayaan adela jugak aura nye
tp belom tentu . [-x

ape yg nak gue tekan kan kat cni
iela kesedaran diri .
kite senang ke kite susa ke
tade masalah kalo kite seda sape kite sebenanye .
kalo istri awak xseda diri tolong die
adek awak abang awak macik awak kawan awak
bantu mereke .
orang kelileng manyak maenkan peranan
jgn bia die teros anyot
kalo gue lupe sape gue .
cite atau ckp nak pom jek haa
tolong la gue . mungken gue lupe
alpa kan . haa tp gune la care yg lembut
halus xmenyakitkan.
kite ade tige care ntok menegokan
mulot . tangan . hati
kalo xmakan saman gak org tu
doa byk2 moge allah mampu menyedarkan mereke .

tp kalo da overflow sgt tu
melampau r kan.
haaa .


erm .
yg penting .
kuatkan semangat banyakkan berdoa
bersabar jangan sekali kali putus asa .
only quitor who quit !
we r not quitor rite??
so keep goin keep prayin'
pecaye kepada allah kerane janjiNYA PASTI .
(:
syukur-syukur lah [unic]
layannnnn~

salah silap tekasar bahase
harap sgt d maafi
amek yg jernih
yg keroh lu pk la sendirik
kiki ;))

assalamualaikum~







No comments: