Saturday, May 8, 2010

wish dat dis.wud b d last

gue rase sbelom nih
gue ade cite pasal ni kot ..
"long distance relationship"
hihih!

erm.
dis kind of situation taught me lots !
d cni gue blaja erti kesetiaan
gue rase sendirik kenikmatan dan keperitan dlm percintaan.
tp yg ni lagik taugh r! memandangkan kami bjaohan
tp ini yg gue pileh . make gue teruskan(:
alhamdulillah
lame xlame da betaon kami bsame
xpenah besue muke
xpenah klua besame
tp kami rapat akrab
walau lautan . waktu . jadual kerje . tempat
kite berbeze
tp kami tetap d cni
huhu susah nak gambakan.

bak kate sorang rtis nih.
"wahai kekaseh bersabarlah menempuhi dugaan.
kita sedaya telah berusaha ntok berdua .
tp selagi ada jurang terpisah impian kan musnah .
kite MASEH ada cara ntuk leraikan nya ...."

walau susah skalipon
harap bersabar dan teruskan berusaha
mcm nabi Idris a.s pernah bekate.
"lesabaran yg d sertakan keimanan pada ALLAH s.w.t bakal
peroleh kejayaan.
jadik kite sabar usaha dan tawakal
insyaallah.

cinte jarak jaoh ni tggi risiko o!!!
kite kene manyaaaakkk sabar
sirius .
slaen dr sabar kite kene tanam rase percaye
pade satu same laen.
copcop
gue listkan bia senang korang bace.

sabar
pecaye
byk berdoa
kuatkan semangat
tabah
jgn ade prasangke
elakkan diri dari keseorangan
dan yg palengpalengpaleng utame.
pegangganglah pade katekate kite.
adekan tekad

ala macam mane kite nak bejaye dlm exam
dlm kejaye
cantu jugak dlm perhubungan .
cume beze die.
perhubungan bermain dgn hati dan prasaan
tp kejaye exam ape sume tu more into keringat
haha !
nak lulus exam kene rajen belaja
nak lulus becinte ekot syariat yg tlah d tetapkan
hahahahah:))
dlm exam ade larangan
ade undang2
dlm becinte juge
jgn melampaui batas ..
adekan gap !

cinte itu untok d nikmati.
bkn ntok d uji
khuatir nnti temakan diri
lebih elok berhati hati.

cam anuar kate.
"meski becinte kadang xindah .
tp tuk buktikan kau yg terindah .
dan ku pastikan im d lucky one .
nikmati cinta lebih dr segalanya ...."

huh !
cube letakkan diri kite d tempat pasangan.
agar mudah kite memahami nye(:
itu pesan mak bwat gue.
:D
sbb gue kuat ngajok
kakakakakakakakaka:))
penyaket r susa nak buang;))
hrp tadela sampai membebankan
kiki.

ape yg pasti .
gue xpenah rase rugi . menyesal . atau benci
mengenali lelaki bernama mohamad maarof yusof.
walau kadang ade teselit atau tecalet luke
anggap iye anye peringatan d saat suke kite
dan penyeri d saat saket kite (:

walau mulot ni xpenah ungkap apeape
walau diri ni xpenah kasik apeape
tp hati gue . gue serahkan pade allah s.w.t ntok menilainye.

katekate arini bkn kerane
gue tngh gembire
x .
kerane rindu
pon x.
atau marah.
tp kerane ini kenyataannye.
gue bruntong dpt teman cam kamu.
cume kamu la yg kurang beruntong
memiliki gue sbagai teman..



ah !
tamo ckp da.
ntry ni myk paaal gue loh!
motif cite die sampai x?

ok la kan.
ape yg penting
dlm pehubungan ni kan.
tayah ckp la kawan ke
makayah ke
adekbradek ke
sesape pon la
yg penting skali kepercayaan misti ade
gue berikan kepecayaan gue pade kamu
dan
gue serahkan pade kamu care mcm mane kamu nak
kembalikan kepercayaan gue.
dan kepercayan tu anye SEKALI jek yg gue mampu berikan
SEPENUHNYE !
lepas pade tu . lu pk la sendirik .
bkn gue jek gini kan . korang pon gitu gak kan!
so... i give u trust n im expecting u to give me s i give u.
not everything dat we can expect to hve d same .
but dis thing is MUCH MORE important than everything.
kan?!

jadiknye.
jgn cube runtohkan kepercayaan antare satu samelaen.
naknaknye prasangke .
jgnjgn tu sume perosak minda.
kite amek iyenye nrok langkah bjage2
jadi jahekagela sesame kite.

ape yg gue tau skang ni
cam telalu awal bg gue dlm perhubungan canni.
but doesnt mean dat im gonna leave u!
slagi ade kaseh saye xkan meninngalkan ..
melaenkan itu suratannye dan masenye saye pergi tggalkan sgalenye.
baru bole la kot.
gue xckp besa tp kalo bole gue nak jage.
;(
isk isk

ntry ni smaken lame smaken
sedih :(
isk isk
gue nak blah!
tamo picet picet agik !
rase cam xlayak jek.
T_T

pesanan ikhlas
hargailah teman kamu
hargailah ape yg kamu ade saat ini.
belom tentu ape yg kite ade hari ini kite bole dpt balek hati esok.
yg terbaek hanye sekali.
due kali mungken terjadi
tp xsemudah itu ntok kite perolehi.

kau yg terakhir ntok aku !
ameen.
sejak gue kenal mio
gue jadik jiwang .
iskisk karat betoll

jgn pisahhhhkan
katak dan kinjeng
tuhan tolonglah ku ehemehem diaa
biarkan kami hidup bersama
d dalam suka dan duka .

kan aku da kate jiwang..
adeshhhh !

kaka:))
:"> dol !
ntry ni senget ah .
sape picet nih ?!!

emgat ..
jodoh kite tlah d tetapkan allah
tp andai kite xcarik
mane mumgken kite nak dpt kan?
dan allah xkan memgubah jodoh kite selagi kite xmengubahnye.
in other word .
jagela pasangan ko !
hahahh
dan selebihnye .
banyakbanyakkan berdoa .
doa yg baek dpt yg baek
doa yg burok
nauzubillah ..
gue harap.
semoge allah meredhai perhubungan kami.
xlupe orang tua kami.
ameen

2 comments:

humaira :)) said...

wah !
suda berani wat announcememnt bout him
siap published his full name agik
hahah :P

katakejaw said...

pengakuan brani mati
;))

tggu mio malam td ye xdtg
huh !
agak da
¥_¥
wuuu~